Hodie est

dimarts, 6 de novembre del 2012

Personatges de còmic

Hola! 
Avui la meva entrada tracta de quina manera les històries mitològiques han influït a l'hora de crear personatges de còmic,  com per exemple Wonder woman o Aquaman.

La dona meravella (Wonder Woman) és una de les primeres i més populars heroïnes de còmic, creada per William Moulton Marston. L'origen d'aquesta dona té influència de éssers mitològics que van inspirar la vida d'aquest personatge.

La història diu que Wonder Woman és la Princesa Diana de les Amazones, que va rebre el non de la deessa de la caça.
Va ser creada per la seva mare en una figura d'argila i tot seguit va rebre la vida per les súpliques de la seva mare Hipòlita a la deessa Afrodita. Així doncs, Diana va créixer sent la més bella amazona de l'Illa Paradís, amb la saviesa d'Atenea, molt més forta que Hèrcules i més àgil que Hermes.
Desafiant la seva mare, es va disfressar i va anar a una competició per escollir la amazona més poderosa, per poder així anar-se'n de l'Illa per ajudar als mortals en la seva lluita contra el nazisme. 

Però ella no és l'única heroïna amb orígens mitològics; també està Aquaman.

La seva llegenda explica que va ser fill del rei de l'Atlàntida, que, segons la mitologia grega, hauria estat una illa o un continent enfonsat sota les aigües en temps remots a causa d'un terratrèmol. Però aquest noi va néixer ros i amb els ull blaus i es van creure que devia ser una maledicció; per això el nen va ser abandonat per morir, però afortunadament uns dofins el van adoptar i finalment va ser trobat per un home, cuidador d'un far, que el va criar.
Així doncs aquesta història barreja una mica sobre la llegenda de Ròmul i Rem i la de l'Atlàntida.

I qui sap quantes històries que surten als còmics, a la televisió o al cinema deuen fer referència als mites grecoromans.
El que sí que sabem és que encara inspiren i inspiraran mols directors i dibuixants per crear les seves pròpies històries. 

I vosaltres, podríeu dir algun altre personatge de còmic inspirat en els herois grecoromans?

Lucila Palma
2n BTX

5 comentaris:

Ari ha dit...

He de dir que no sóc cap aficionada a la lectura de còmics, però m'ha sobtat aquesta entrada perquè mai m'havia plantejat que en els còmics hi arribés a influir històries mitològiques! Bona entrada Lucila!

Raquel. M ha dit...

Bona entrada Lucila! Jo tampoc sóc cap aficionada als còmics però, m'ha semblat molt interessant aquesta entrada i m'han agafat ganes de llegir-ne algun d'aquests còmics per veure com representaven la mitologia grega. Feliciats! :)

Adriana. ha dit...

A mi també m'ha sobtat, no m'imaginava que els cómics també treien coses de la mitologia.
No tinc idea d'altre personatge de cómics, només en vaig llegir un quan tenia 5 anys.
Molt bona aportació, Lucila!

fraaan7 ha dit...

Molt interessant Lucila!El Leònides del còmic de 300 de Frank Miller i jo crec que Superman esta inspirat en Heracles i Flash en Hermes!Que jo sàpiga hi han molts còmics inspirats en la mitologia nordica com Thor peró en les clàssiques no m'enrecordo de més, apart del manga de "Los caballeros del Zodíaco"

L'ombra d'un somni ha dit...

Lucila, una entrada molt ben pensada... tot i que jo crec que encara podries haver inclòs uns quants personatges de còmic més que s'inspiren en la mitologia.
En qualsevol cas, per començar a mirar els còmics amb uns altres ulls, és una bona introducció.
Bona feina!