Hodie est

dilluns, 12 de novembre del 2012

L'origen de dia dels enamorats

Avete!

Com molt de nosaltres ja sabem tenim una gran influència de la cultura grecoromana a la nostra societat i en aquest bloc volem anar-ho investigant. Jo avui he decidit parlar sobre un  dia que qui més qui menys celebra: El dia dels enamorats (sant Valentí).

Moltes vegades he sentit a dir això que aquest dia és una invenció dels centres comercials per provocar que la gent compri més i em va picar la curiositat de saber si això era real o no. Després d’informar-me una mica sobre el tema he pogut comprovar que aquesta teoria és falsa. Aquesta tradició remunta al segle III aC durant el govern de l’emperador Claudi II.

Claudi quan tenia el poder va decidir prohibir els matrimonis entre els joves perquè creia que si els homes no tenien família entrarien a l’exèrcit i lluitarien millor sense deixar a ningú a casa esperant-los quan tornessin de la guerra. Com sempre, no tothom estava d’acord amb aquesta decisió i va haver un sacerdot que es deia Sant Valentí que anava casant a la gent d’amagat. Claudi va assabentar-se d’això i veient la traïció el va fer anar a palau. Un cop allà li va fer una proposta, si deixava de casar gent i abandonava la religió catòlica per tornar a servir als déus romans li perdonaria. Veient la negativa de Valentí el va empresonar fins que arribés el dia del seu judici.
Tot aquest enrenou va fer que la religió cristiana gràcies a Valentí agafés més força, fins i tot un guàrdia va convertir-se junt amb tota la seva família, però finalment Valentí va ser executat el dia 14 de febrer. Junt amb la seva tomba van posar un ametller  que és símbol d’amor i amistat. Per això es celebra el dia dels enamorats el 14 de febrer i es diu Sant Valentí, en honor a aquell home que va defensar l’amor per sobre de tot.


I ara us pregunto a vosaltres navegants, sabeu d’alguna festa més que celebrem i que vingui influenciada per la cultura grecoromana? 

Neus Campos
2n BTX B

9 comentaris:

Ari ha dit...

Bona recerca Neus, a més és una altra cosa de la qual no en tenia ni idea! Una història força interessant la de la festa de Sant Valentí!

Juan Je ha dit...

M'he quedat de pedra, jo també pensaba que era una estratègia comercial. Molt bona feina!

Isabel Segura ha dit...

Mai ho hagués dit que era de tradició de veritat. Encara que em continua semblant una miqueta comercial...

L'ombra d'un somni ha dit...

Sí, és comercial, és cert, però com moltes de les nostres tradicions amb un origen ben bonic. Una mica llunyà dels nostres clàssics, però d'època romana al cap i a la fi.

Bona feina!

Sandra ha dit...

Com molts de vosaltres pensava que el dia dels enamorats era una invenció comercial, però amb aquesta entrada veig que estava equivocada, i que aquest dia te origen i es celebra des de molt abans.
Bona entrada Neus!!

Adriana. ha dit...

No en sabia el seu veritable origen.
Que interessant...
Això de que no tinguessin família per lluitar sense tanta por a morir em sona a la segona classe d'homes de filosofia, inevitablement.
L'història de St. Valentí m'ha agradat molt.
Bona feina, Neus :)!

ana fdez ha dit...

M'he quedat sorpresa! No tenia ni idea que celebrem San Valentí per honorar aquell home, com tots vosaltres pensava que era tot comercial! M'ha agradat molt la història, bonica i tràgica a l'hora, bona entrada.

Raquel. M ha dit...

Bona entrada Neus! Jo crec que aquesta tradició és molt bonica, però sigui una estratègia comercial o no, ha mi sempre m'agrada rebre una rosa aquell dia!
Felicitats! :)

Greta ha dit...

Bona feina!! en aquesta entrada s'ha desmentit que aquesta festa sigui una estratègia comercial!! Ara m'agrada una mica més :P!