Hodie est

dijous, 4 d’agost del 2011

Una meravella dins de Barcelona

Avete!
Aquest any, si les coses surten com està previst, els de primer farem una excursió al parc del laberint d'Horta, i jo he pensat que estaria bé que sapiguéssim una mica sobre el que trobarem allà abans d'anar-hi. Així que en aquesta entrada parlaré d'alguns dels símbols de la mitologia grega, que podem trobar en el laberint d'Horta.
L'anomenat parc té més de 200 anys, així que com us podeu imaginar, no només conté elements grecs, sinó també de totes les époques posteriors. El parc es dibideix en dos parts: Un jardí neoclàsic i un jardí romàntic. Per totes parts es troben peces escultòriques, algunes amb motius de la mitologia grega i altres amb motius rústics, així com un gran nombre de fonts, surtidors i basses d'aigua.

El jardí neoclàsic s'estén per tres terrasses esglaonades:
  • A la terrassa inferior es troba el laberint vegetal, que dóna nom al parc, format per 750 metres de xipresos tallats. A l'entrada hi ha un relleu en màrmol d'Ariadna i Teseu. I al centre del laberint, una estàtua d'Eros.
  • A la terrassa intermèdia, que s'alça sobre el laberint, destaquen dos temples d'estil italià amb estatues de Dànae i Àrtemis, i columnes toscanes. Al costat dels grans esglaons que pugen al tercer nivell es troba una estàtua de Dionís, déu del vi i l'exuberància.

  • A la tercera terrassa s'aixeca el pabelló dedicat a les nou muses, coronat per una escultura que representa l'art i la naturalesa. Sota es pot llegir la inscripció en llatí Artis Naturaque Parit Concordia Pulchrum (l'armonía de l'art i la naturalesa engendra bellesa) i al costat Ars Concors Foetum Naturae Matris Alumbrat (L'art armoniós dóna llum al fruit de la mare natura). Al darrere del pabelló es troba un gran estanc guarnit amb una font amb la ninfa Egèria.
I aquesta és la part que a nosaltres, els que estudiem grec i mitologia grega, ens interessa especialment.
Jo vaig estar en aquest laberint i la veritat és que és un lloc meravellós. El que aquí es pugui descriure no és res comparat amb el fet de tenir-lo al davant, i, de veritat, crec que la sortida que farem a aquest lloc, serà de gran profit.

Espero que us hagi agradat!

Nerea.

11 comentaris:

Nausica ha dit...

No he anat mai, però amb el que he llegit tinc ganes d'anar,sembla un lloc molt interessant per aprendre més mitologia i passar-ho bé.
M'agradat aquesta entrada Nerea.

Laura ha dit...

Molt bé, Nerea, t'ha tocat l'honor de ser la primera de primer en col·laborar en el blog. Bona i motivadora entrada.

Aviat podrem comprovar si parles en justícia!

Electra ha dit...

Molt bona feina Nerea, la veritat que les fotus m'han agradat molt i es molt fascinant totes les estatues que fan actualment que fan referència a personatges de fa temps pero sobretot que són imaginaris.

M'ha agradat molt Nerea! :)

Lycaon (Okami) ha dit...

Laura ha dit...
(...)Aviat podrem comprovar si parles en justícia!


M'HO APUNTO!

Nerea, molt bona entrada!!
M'has tret el primer lloc jajajaja
No no ara fora broma, que les nostres sortides són un tema seriós! xD
Encara no hi he anat, i mira que fa anys que m'ho romio, d'anar-hi!
La teva entrada no fa més que agreujar les meves incessants ganes de visitar el laberint!!

Gracies per l'entrada al blog, Nerea, el meu vot va cap a "G-E-N-I-A-L"!!

Anna ha dit...

Molt curiosa la entrada Calíope cada vegada m'entren més ganes de fer una excursió cap al Parc del Laberint per poder disfrutar d'aquesta meravella històrica.

Espero ansiosament poder anar-hi.

Cristina Garcia ha dit...

M'agrada molt tinc moltes ganes d'anar un altre cop al laberint fa molts anys que no hi vaig, i m'enrecordo que m'agradava molt.
Molt bona aquesta entrada

ἁλία ha dit...

M'agrada molt l'entrada, ja tinc ganas de veure el laberint i més amb les fotos tan boniques que has posat, m'agraden.
Felicitats, Calíope!

Gal·la ha dit...

M'ha encantat la entrada i les fotos. Ah,i jo també m'apunto a la sortida.
PD: Nerea, no tindrás un mapa del laberint? Perque si no em sembla que aniré malament...

Petons ;)

Elizabeth Mena ha dit...

Aquest comentari aquesta súper ben redactat i la veritat és que el laberint d'Horta és súper xulo, jo vaig anar quan estava a segon de l'ESO i vull tornar a anar. Les fotos del laberint molen.
Felicitats Nera m´ha agradat molt

ἐράτω ha dit...

Ja us ha portat la Lucas allà? es magnífic, digne de visita.

Bon treball :)

Anabel:. ha dit...

I tant que heu d'anar, és molt bonic!