Hodie est

dijous, 17 de febrer del 2011

Και άλλη μουσική

I per acabar aquí teniu algunes de les cançons gregues més conegudes. Ja tenen els seus anyets però continuen sent les que s'escolten arreu de Grècia.

De la pel·lícula Zorba el Grec, la música, composta per Mikis Theodorakis, és conegudíssima i la dança una simplificació d'altres dances tradicionals gregues bastant més complexes.



Τα παιδιά του Πειραία de Manos Hadjidakis i cantada per Melina Mercouri amb imatges nocturnes del port Pireu:



Φραγγοσυριανή és un hassapiko, dança típica de taverna grega, en la qual els que la ballen demostren la seva companyonia i estimació. No es pot ballar amb qualsevol.



I de Xaris Alexioú, una de les meves cançons favorites, amb clars referents clàssics. Recordeu qui era Ifigenia i què li va succeir?



Encara ens queden molts noms de cantancts i compositors famosos, com són la molt coneguda a Espanya Eleutheria Arbanitaki, o Alkestis Protopsaltis, o el compositor Stavros Xarjakos, però potser els deixarem per a una altra ocasió.

Gaudiu de la música!

4 comentaris:

῞Ηκτωρ ha dit...

Ufff sí una mica de música després de tanta tensió acumulada no ve gens malament!
Ànims a tots, demà queda l'últim esforç que se'ns recompensarà aquest mateix diumenge... quines ganes!! :D

Σαπφώ ha dit...

Perfecte Laura!
Per cert, creec que en un anunci de televisió vaig veure a gent ballant Zorba,
creec que era a l'anunci de Griego de Danone.

Σαπφώ

Electra ha dit...

Són molt tranquil·les les cançons no? jajaja
M'agradren, m'agreden :)

Petons

Electra ha dit...

Són molt tranquil·les les cançons no? jajaja
M'agradren, m'agreden :)

Petons