Hodie est

dimarts, 4 de desembre del 2012

Mitologia en dibuixos animats

Χαῖρετε!

Com aquesta és la meva primera col·laboració al bloc he decidit que avui us presentaré una sèrie d'animació infantil japonesa que parla sobre la mitologia grega.

El seu títol és " La pequeña Polon" (títol original: Ochame kami monogatari koro koro Pollon) i va ser creada i dirigida al 1982 per Takao Yotsuji. 
En aquesta sèrie se’ns narren les aventures d'una nena anomenada Pol·lon, que és filla del déu d'Apol·lo i que vol aconseguir ser una deessa com el seu pare i la resta de déus de l’Olimp. Els seus intents de deixar de ser una aprenent i convertir-se a la fi en deessa, però, es converteixen finalment en entremaliadures. 
El seu company fidel d'aventures és Eros, qui acaba sent el seu millor amic tot i que en un principi no s'avinguin gaire.

Hi apareixen alguns dels mites principals com són el d'Eco i Narcís, el d'Apol·lo i Dafne, el d'Orfeu i Eurídice, el del nadó de Mirra o el de Dèdal i Ícar entre altres. 
Tot i que no són gaire fidels als mites tradicionals, ja que tots ells estan modificats perquè la petita Polon sigui qui provoqui els esdeveniments, crec que són una bona i divertida manera d'acostar als més petits a l'interessant món de la mitologia.

Per fer aquesta entrada vaig veure un capítol a l'atzar d'aquesta sèrie i a continuació vaig fer una petita anàlisi per comparar-lo amb el mite grec. El capítol que vaig veure va ser el d'Orfeu i Eurídice.

Hi ha moltes coincidències però fallen alguns elements. El principi és bastant semblant al mite original, però durant l'estada d'Orfeu, Polon i Eros als inferns hi ha elements del món grec que no apareixen. Per exemple, en comptes del Ca Cèrber, els guardians de l'infern són monstres i només en són dos. 
Després, quan han de passar a l'altra banda de la llacuna Estígia, en cap moment apareix Caront, sinó que el creuen gràcies a Eros, i Orfeu directament el creua pel seu propi peu. D'altra banda, l'aparença d'Hades i Persèfone també és una mica estranya, i en comptes d'un concert de rock, en el mite original Hades concedeix a Orfeu emportar-se Eurídice gràcies a la música que produeix amb la seva lira. 
Finalment, en el mite de l'antiga Grècia, Eurídice no aconsegueix abandonar els inferns, ja que Orfeu es gira abans de temps.

I per acabar us deixo aquí el vídeo d'aquest capítol perquè hi feu un cop d'ull:




















Malgrat que els mites que apareixen en algunes sèries animades infantils no siguin gaire exactes, creieu que són un bon estímul cultural per als més petits? 
I a vosaltres, quina sèrie de dibuixos o pel·lícula us va introduir en el curiós món de la mitologia grega o romana? 

Maria Martínez 
1r BTX 

7 comentaris:

Ari ha dit...

Que crack! Tu i les teves sèries de dibuixos animats, a sobre les de japonesos!! Jo suposo que també he vist alguna sèrie d'aquestes, relacionades amb la mitologia grega, però realment ara no aconsegueixo enrecordar-me de cap!

Una entrada molt animada si senyor!

Bona feina!

Greta ha dit...

M'agrada molt !! No sabia que els japonesos també feien dibuixos animats de mitologia. Em sembla que estar molt que que facin dibuixos d'aquest tipus perquè així en un futur et sonaran històries i sabràs una mica del tema, també perquè és una forma més divertida d'aprendre els mites.
Bona feina!!! :D

L'ombra d'un somni ha dit...

Boníssima, Maria!
M'ha encantat la sèrie ja que, encara que sembli molt "sui generis", hi ha tot de detallets molt interessants.
A veure si la podem veure a classe i comentar-la.
Enhorabona per la feina!

Isabel Segura ha dit...

Simplement Genial Maria! quines ganes de veure algun capítol més! ajajajaj es una mica extrany igualment. I ara pensant..no, no recordo com em vaig iniciar en els mites.

Anna ha dit...

Molt bona entrada Maria! Molt interessant el fet de que es pugui aprendre mitologia a partir dels dibuixos animats, és molt divertit! Encara que no recordo com em vaig introduir al món dels mites...

Jonatan Vidal ha dit...

Bon treball Maria! La veritat, no tenia cap coneixement d'aquests dibuixos, l'estil dels dibuixos em rocorden molt a Doraemon, m'han agradat molt :)

fraaan7 ha dit...

Bona entrada Maria! Yo també vull veure un capítol més!El dibuix de l'Eros em recorda al Novita