Hodie est

dimarts, 16 de novembre del 2010

La Victòria de Samotràcia


Νική

Hola a tothom!
Avui em toca a mi, i aprofitaré un “parèntesis” que ens va explicar la Laura ja farà unes setmanes.
Νική o Victòria, és la deessa de la victòria. Personifcava la victòria en el combat i la competició. Segons diuen, era capaç de córrer i volar a grans velocitats.Se la considerava només portadora de bona sort, i solia estar associada amb algun altre déu, com per exemple Atena o Zeus.
Se la sol representar com una donzella alada que porta una palma i una corona de llorer.



I segur que us heu preguntat si Νική i la marca Nike tenen alguna cosa a veure.
Doncs efectivament. El fet que en el món antic presidia competicions atlètiques o militars va ser el que va impulsar l'empresari Phil Knight a anomenar així la seva empresa de material
esportiu (Nike Inc). És més, el logotip de la marca està inspirat en una ala de la deessa Victòria.
També per aquest fet des dels Jocs Olímpics d'Amsterdam 1928 a la part de darrere de les medalles olímpiques apareix la figura de Niké amb una corona de llorer.


Espero que hàgiu gaudit de la lectura.
Σαπφώ de Lesbos Mollet.

9 comentaris:

Laura ha dit...

Bé, Danna, has il·lustrat força bé les meves explicacions. Ja se sap, una imatge (foto) val més que mil dibuixos (meus)!

Bona feina!

Marina ha dit...

Molt ben fet Danna, no sou només els de primer els que escriviu per primer cop en aquest blog, també ho va ser el meu. L'entrada és molt interessant i tot i que ja en sospitava alguna cosa, no havia arribat a aquest nivell.
Molt bona manera de començar la teva participació al blog.

Noemi Esteves-García ha dit...

Bona aportació! la veritat es que sabia petites coses sobre niké però això es massa :) m'ha agradat molt!

Raquel ha dit...

que el logotip de la marca està inspirat en una ala de la deessa Victòria??? uuoohhh :)
Felicitats, m'ha agradat molt!

ἐράτω ha dit...

mmmm, avui quan ho veiem a classe hem recordar allò, la Lucas ja ens havia comentat això, però, li quedava el ''gran'' detall, a més de curta interessant!

Vale

monica ha dit...

Que bonic Danna, felicitats, per el teu treball, i per informar-nos mes sobre el ''parèntesis'' de Νική, xd.

Anna ha dit...

Danna, només tu et podies acomiadar d'aquesta manera.
Les meves felicitacions una entrada molt curiosa i super interessant.

Anabel:. ha dit...

Molt bé Danna, si es que els parèntesis de la Laura donen molt de sí!

Gal·la ha dit...

Danna, no sabía qui eres fins al final, però m'ha quedat clar.
M'ha agradat molt, és molt curiós com la cultura clàssica està present als nostres díes.

Petons;)