Hodie est

dimarts, 29 d’octubre del 2013

Augusti amoris epistula

Estimada Lívia Drusil·la

En vista del nostre casament, he decidit que mereixes saber els detalls de la meva vida, ja que segurament hi ha coses que encara no has descobert. 

   
         Caius Octauius Thurinus
Començaré dient-te el més important, el nom que em van posar al néixer, Caius Octauius Thurinus, el dia 23 de setembre de l'any 63 aC. Potser et preguntes llavors qui són els meus pares biològics. Bé, doncs, el meu pare és Gai Octavi i la meva mare Acia, neboda de Gaius Iulius Caesar, més conegut durant la meva infantesa com el tiet Juli.  

La família del meu pare era de  la classe dels equites, els cavallers romans. Com pots comprovar teníem una alta posició, propera a la aristocràcia, però ens mancava el poder polític. El major càrrec que va arribar a assolir meus pater va ser el de pretor. 

Certament durant la meva joventut vaig viure en diferents cases, tot arran la prematura mort del meu pare, l'any 59 aC., en què vaig marxar a viure amb la meva àvia, Iulia, la germana del tiet Juli. Després d'una temporada vaig marxar amb el meu padrastre, Luci Marci Felip. I l'any 49 aC. vaig obtenir la toga uirilis que marcava la meva masculinitat.


Iulius Caesar
Tan parlar de Iulius Caesar deus voler saber ja com vaig arribar a obtenir totes les seves possessions. Doncs el primer moviment important en el qual vam col·laborar va ser quan em va convidar a participar en el Triomf en honor a la seva victòria a la Guerra Civil. 
L'any següent el vaig acompanyar en una marxa cap a Hispania contra els fills de Pompeu. Després vaig ser destinat juntament amb Marc Vipsani Agripa i Quint Silvidie Rufus Apol·lonia (Albània) on em va arribar la terrible notícia que el tiet Juli havia mort assassinat. 
La major sorpresa me la vaig emportar durant el viatge de tornada, quan em van fer saber que el tiet m'havia adoptat a través del testament i m'havia fet hereu principal de totes les seves possessions privades.

Només arribar a Roma vaig acceptar tots els títols i en el seu honor em vaig canviar el nom perquè tots dos tinguéssim el mateix nom que ell havia tingut en vida, Gai Iulius Caesar. Vaig conservar, però, en record a la meva família l'Octavianus que coneixes.
Marc Antoni com a subordinat que havia sigut del tiet Juli va reclamar el lideratge del seu partit i es va negar que jo obtingués el poder de dictador. Jo, que vaig ser molt llest, vaig pagar als llegats que tenia el meu tiet i als ciutadans de Roma i també vaig vendre alguns béns privats per obtenir seguidors i aconseguir que m'estimessin políticament. 
En mig de tot aquest moviment vaig trobar un ex-cònsol que pretenia aprofitar-se de mi i utilitzar-me com a contrari de Marc Antoni; el vaig haver de matar. Tot i això vaig fer bé de recolzar-me després en l'erudit i en Mecenes per continuar amb els meus plans.

No vull que et pensis, amor meus, que tinc secrets amb tu, per tant t'explicaré sincerament que el meu matrimoni amb Clodia no va ser plaent: el casament amb la fillastra d'Antoni només va ser per segellar el Secundus Triumviratus

Tant poca estima li tenia que, al començament de la guerra de Perusa, la vaig retornar a la seva mare. Igual em va passar amb Scribonia Libo amb qui em vaig casar i un any després em vaig divorciar, just quan em donava una filla Iulia, l'única descendent biològica que he tingut, ja que ara que ens casarem tu i jo, amor meu, els teus fills, Nero Claudi Drus, de qui tinc esperances que em succeeixi i Tiberius Claudius Nero seran també meus.

I a partir d'aquí el nostre futur comença plegats. Veurem què ens tenen reservats els déus!

Vale, carissima mea!

1 comentari:

Κλειώ/Ἀργυρᾶ ha dit...

Molt bona entrada Míriam!! Està molt bé. Justament estic llegint un llibre sobre Octavi August, i encara que pensava que podia ser cert, no sabia que els personatges que l'acompanyen (Rufus i Agripa) haguessin existit realment.
M'ha encantat l'entrada, bona feina!