Hodie est

dimarts, 15 de març del 2011

La guerra del Peloponès

Χαῖρετε!

Tot i que avui són els Idus de març, aniversari de la mort d'un romà prou conegut per tots nosaltres, l'entrada del dia s'ocuparà del món grec, ja que a segon de Batxillerat hem arribat, després dels enfrontaments amb els Perses, a la terrible guerra entre grecs: la guerra del Peloponès, que, com heu anat veient, és una mica embolicada.

Per això, per ajudar-vos a comprendre-la i preparar un esquema per estudiar-la, aquí teniu dues propostes:
1) Com ara fa un any, us proposo de veure aquest episodi de la sèrie "Érase una vez el hombre".


2) I també aquesta presentació esquemàtica dels principals esdeveniments de la guerra:
Espero que us siguin útils!


PS: Per cert, espero els vostres comentaris sobre el personatge d'Alcibíades.

5 comentaris:

ἐράτω ha dit...

S'agraiex la veritat, jo al menys!

Per cert: Has agafat la barca ja? jajajajaja

Noemi Esteves-García ha dit...

Gràcies Laura! segur que és molt útil :)
fins demà.

Ἧρη* ha dit...

Woww Laura, m'agrada l'esquema aquest, està super organitzat, gràcies!

Vale!

῞Ηκτωρ ha dit...

Danke schön Laura! Segur que ens ajuda a aclarir-ho tot una mica més. (les guerres del peloponès són... per dir-ho d'alguna manera... denses XD)

Per cert, l'Alcibíades aquest "menudo personaje"!

Salvete :)

Electra ha dit...

buuf, bueno jo sincerament no m'he enterat de la guerra...però bueno ja em tocarà l'any que ve.
Per cert, els vídeo de "Érase una vez el hombre" m'encanten. El meu pare me les feia veure de petites per aprendre història.


Fins demà!